Uppdatering

24 oktober skrev jag mitt senaste inlägg - vet inte vad som hände men plötsligt försvann väl inspirationen eller nåt - har inte ens varit in och kollat i bloggen, men ser nu att det hela tiden varit några tappra som varit in och kollat varje dag!! Imponerande. Gör ett nytt försök nu, får se hur länge det håller i sig den här gången.

Vet inte om det hänt så mycket under dessa månader sen jag skrev sist, Sigge mår bra, Selina har sovit här och jag har Zumbat och tyckt att det varit lika roligt varje gång, börjar igen 9 januari och jag ska givetvis vara med.

 

På jobbet går det sin "gilla gång", inget har hänt varken positivt eller negativt.....

Målat min "skänk" och är mycket nöjd med det, "ska bara" få dit dom nya handtagen oxå.....





"Biggest looser" har avslutats och det blev minus om än inte med mycket.... 

Stickat en Pippi-tröja till Selina, var väldigt länge sen jag gjorde det senast, men den blev klar till jul:-)



Jul och nyår har passerat. 3 julaftnar har vi firat, 24 - 25 - 27, men det är bara trevligt. Dotter H blev dessutom fästmö på julafton då hennes E friade, en överraskning för alla inklusive H! Men så roligt, nu är det inte heller alltför länge innan deras lilla bebis tittar ut.



Dagmar drog oxå förbi, med strömavbrott och mobilnätsavbrott och en del kullblåsta träd.




Nyår firades hemma i lugn och ro och med god mat, traditionsenligt med vår kompis E. Vol-au-vent med räkstuvning, planka med älgfilé och varm ananas med tjinuskisås och gammeldags vaniljglass. 5 raketer hade vi oxå, men runt omkring small det desto mer. Kallt var det oxå på nyårsafton, drygt 20 minus, men jag tog en promenad både då och igår på nyårsdan, ska försöka få det till en vana, att gå en kortare promenad, men varje dag. Dessutom går det ju mot ljusare tider. Har varit många väldigt fina dagar under hela förjulstiden oxå.







Ja det var väl en kort sammanfattning av de senaste månaderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0