JAS

Den 7 augusti 1993 störtade ett JAS Gripen-plan under uppvisning över Riddarfjärden i centrala Stockholm. Vi var där och stod tillsammans med massor av människor mitt på Västerbron. Jag kommer ihåg hur jag tog tag i alla 3 barnens händer och rusade ner mot brofästet. Vi hade ju bara sett att planet störtade, inte vart det landade. Min skräck var att det skulle landa på andra sidan av bron, eftersom bron är välvd såg vi inte andra änden, och att bron skulle rasa. 

Allt gick dock bra, det blev en väldigt speciell stämning, alla pratade med alla, inte så vanligt i Stockholm att prata med okända!  Eftersom mobiler inte var så vanliga lånade folk telefoner för att ringa och berätta att allt var ok med dem.  

Kommer ihåg att man tänkte många gånger vad som kunde ha hänt, men tack och lov gick allt bra och inga människor blev skadade!

http://www.youtube.com/watch?v=mkgShfxTzmo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0