11 september

11 september är ett datum som det ofta händer speciella saker på, inte bara terrordåden i USA! Ronnie Peterson dog 11 september 1978, Anna Lindh blev visserligen attackerad 10 september, men dog 11 september 2003.

Ett positivt minne från 11 september är att Maria ringde oss på kvällen 11 september 2007 och berättade att vi skulle få vårt första gemensamma barnbarn, tidigare samma dag hade våra vänner på Lidingö fått sitt femte barnbarn!!

Visst är det oxå konstigt att man oftast kommer ihåg vad man gjorde just i det ögonblicket man får veta om såna här speciella händelser!! Jag kan tom komma ihåg den morronen när John F Kennedy blivit mördad, jag var inte så gammal då och vi hade ingen TV, men jag kommer ihåg att jag låg i min säng i kammar´n och hörde dom upphetsade rösterna på radion!! Förutom 11 september minnena är oxå Olof Palmes död och Estoniakatastrofen såna händelser som ger speciella minnen!!

Får se om det händer nåt speciellt idag, positiva saker i så fall hoppas jag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0