Frostig morron

Ännu en morron när man måste skrapa rutan innan man kan fara iväg. Väntar bara på fösta snön, igår såg man att det var vitt uppe på en del berg, så det är inte långt borta. Känns skönt att vinterdäcken är på, mindre kul att dom redan börjat med salt-eländet!!

Igår blev det mycket bilkörning, först då till Östersund framochtillbaka, sen tillbaks till Stugun för att jobba lite, drygt 30 mil blev det. Fick i alla fall träffa Sigge och hans fina mamma, pussa lite på han oxå, men har har ju lite slangar här och där så man törs ju inte lyfta så mycket så man förstör nåt. Go och glad var han, pratade lite oxå, men mest var han fokuserad på en mobil:-) Tror inte att hemgången är alltför avlägsen nu. Levererade lite mat till mamma oxå.

En sak som Maria gjort mig uppmärksam på är Basse-stiftelsen! Det är dom som bekostar föräldrarnas frukost när dom ligger inne med sina barn. Även dom som till stor del utrustar lekterapin i Östersund, vad jag förstått. Nästa gång jag ska skänka pengar kommer jag att göra det till Basse-stiftelsen!! 

                                              Bassestiftelsens Plusgiro 90 10 36 - 4

Mammas öga läkte oxå bra så om en månad kan vi fara till optikern och fixa nya glasögon till henne.

Kände inte minsta lust att fara på Zumba, men tog mig i kragen och for dit ändå. Gav nog definitivt inte allt, men jag var där och det känns skönt.

Nu mot jobbet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0