Steg.....i rätt riktning....

Har helt anspråkslöst börjat med promenader igen, förhoppningsvis kommer det att kännas bättre och bättre och bli ett bestående inslag i min vardag. Idag var bara tredje dan jag var ute, men det känns bra än så länge, trots stormen.

Har alltid tyckt om att gå på promenader, men för 2 år sedan var jag med i en stegtävling på jobbet under 6 veckor. Skamgränsen var 7000 steg/dag. Eftersom jag har ett stillasittande jobb var det till att utnyttja tidiga mornar, lunchraster, kvällar och givetvis helger. Gick mellan 7 och 15000 steg/dag och tanken var väl att man skulle ha skaffat sig en god vana. Man kan säga att för mig blev det precis tvärtom. Blev nog alldeles för intensivt under dom veckor tävlingen pågick. Känns  som jag inte gått nånting under dessa 2 år, mer än nån enstaka gång när jag fått för mig att nu ska det bli nya tag på promenerandet. 

Nu har jag bestämt att ta ett steg i taget, känns rätt att börja nu när det blivit ljusare på kvällarna och jag tycker ju egentligen att det är roligt att gå!!

Inte ha några krav på mig att gå ett visst antal steg eller ett visst antal minuter, utan bara göra precis så mycket jag känner för.

En tråkig grej med att promenera här är att det inte finns så många alternativa promenadvägar, utan det blir samma sträcka varje gång. Känns inte som Rv87 är nåt alternativ pga all trafik... men nu är jag på G i alla fall!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0