Sommartid

I natt ställer vi fram klockan 1 timme och det blir sommartid. Har äntligen lärt mig nu att man ställer fram (sommarmöbeln) på våren och ställer tillbaka den på hösten. Så har vi gjort i Sverige sen 1980. Bra att det blir ljusare på kvällarna så man kan utnyttja dem bättre.

Det jag funderat på i många år är hur fungerar det med astrologi, hur räknas det då, måste ju bli fel nånstans, eller?? Inte för att jag är intresserad, läser ALDRIG horoskop numer, gjorde det alltid förut, utan det är bara av ren nyfikenhet jag funderat. Det sägs ju ha sån betydelse hur stjärnor och månar står i förhållande till varandra, men då måste det ju bli fel. Alltså hur blir det för personer som är födda under sommartiden, blir ju 1 timme fel då?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0