Samma plats

Kom precis att tänka på vilka vanemänniskor vi är. Här hemma sitter vi alltid på samma plats vid matbordet, sitter på samma platser framför TV. Det här med matbordet har följt oss sen dotter M var liten, sen har barnen flyttats eftersom dom blivit äldre och klarat att äta själv, men jag o mannen har ALLTID suttit på samma platser.

Ibland kan det ju bli lite besvärligt, för P blir väldigt tjurig om nån tar hans plats, är det dessutom nåt främmande kan han ju inte bara säga till dem att flytta sig, men alla som känner han vet hur det är och sätter sig inte där. Jag har min plats mer för att det är händigt, om man ska hämta saker och så, för jag är kvinna och ska vara nära spisen, haha!!

Men det lite lustiga är att även när vi är bara vi 2 sitter vi alltid på samma platser och eftersom vi har ett stort bord med 6 platser, sitter vi i varsin ände av bordet och på varsin sida, dvs så långt ifrån varandra vi kan komma:-) Det här gör vi nog utan att tänka på det, det är så inrotat ATT det är våra platser.

I går kväll när barnen var här och presentade mig och vi skulle fika dristade sig dotter H till att ta min plats OCH jag klarade det alldeles utmärkt!! Jag sa ingenting om det, men jag kan säga att jag tänkte för mig själv att hon tagit MIN plats!

Hur är det hemma hos er, tycker att det är dags för lite kommentarer nu för jag ser ju att ni är ganska många som är in och läser!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha! Ja, jag tänkte på det oxå, att jag satt på din plats! Satt ju där innan vi åt, så jag funderade på om jag skulle flytta mig när vi skulle äta, men Maria satt ju på min plats, och Emil satt på Marias plats, så det hade blivit ett väldigt flyttande!!

2011-03-16 @ 17:52:35
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: Helena

Och annars så har det blivit så hemma här oxå, att vi har våra platser. Är inget vi uttalat högt, har bara blivit så. Men när vi har gäster spelar det ingen roll, då kan vi sitta var som helst, förutom V, han vill ha sin plats!

2011-03-16 @ 17:53:48
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: Marianne

Jag är ju en flitig kommentator...

Här är det mest soffan som är helig. Vi har ett hörn var och byter aldrig plats!

2011-03-16 @ 18:54:10
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0