Ovanlig kombination

Nog för att jag har en ovanlig namnkombination, men det är ju 2 helt vanliga namn var för sig. Har alltid tvingat mina lärare att använda hela mitt namn, trots att dom många gånger försökt förenkla och bara använda ett av dem. Hade en lärare i engelska i mellanstadiet som kom på att han skulle "förengelska" mitt ena namn och kallade mig för "Mörda", hur kul var det!

Den här lilla historien tycker jag däremot är lite gullig, men visar oxå på hur svårt det är med namnkombinationer:-)

Vi har ju datatekniker som ringer in till oss på en slinga, där vem som helst av oss svarar. Vi svarar ju alltid med namn, men säkert inget dom lägger på minnet särskilt mycket, dom är bara glada att ha kommit fram för att avrapportera sitt jobb.

Den här dan ville en tekniker ha tag på just mig, han hade ringt till växeln för att bli kopplad till mig, han hade bett sin serviceledare kolla upp vad jag hade för direktnummer, men ingenstans hade han fått napp.
Till slut ringde han in till slingan och kom till en av mina kollegor. Plötsligt hör jag hur han skrattande säger:

-Nä, nån Mette Marit har vi inte här, du menar nog Märta Karin!!!!!

Skrattande kopplade han till mig och både teknikern och jag skrattade gott åt hans vedermödor för att hitta mig!!

Det är väl sånt här som förgyller den annars ganska grå vardagen! Man kan ju inte vara sur för att dom inte kommer ihåg vad man heter!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0