Glödlampan

Onsdagkväll och plötsligt har mer än halva arbetsveckan passerat! Inget särskilt som händer, det bara lunkar på i den vanliga vardagslunken, jobbaätasovajobbaätasova osv.....blir inga promenader trots att jag inte kan skylla på vädret, men har ingen lust när jag kommer hem runt 6 och så ska jag äta och sen vill jag bara slappa, inte nödvändigtvis framför TVn för tycker inte det finns nåt att se just nu!!

Vet ni att idag är det sista dagen för vår gamla vanliga GLÖDLAMPA, nu blir det lågenergilampor och halogenlampor och allt vad det heter för hela slanten! Det är säkert jättebra för miljön, annars skulle dom väl inte bestämma att det ska vara så här, men jag undrar kommer dessa nya lampor att finnas i färg oxå eller bara i vitt? Jag tänker på min Vildhusslampa som är så fin med rosa eller röd liten päronlampa i, vad händer med den? Många andra fönsterbelysningar är ju oxå fina med färgade lampor!! Nån som vet hur det blir??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0