Vedtider - orostider

Nu tillverkas nästa års ved för fullt, måste säga att jag alltid är lika orolig varje år. Att nåt finger blir avkapat, eller nåt ännu värre.För några år sedan när jag fortfarande jobbade på banken hände de nämligen en olycka!

Jag satt i kassan, hade en lång kö framför mig, mina kollegor satt upptagna med kunder och då ringde telefonen. I andra änden var dotter K som lätt orolig säger:

- Har du hört nåt från pappa? Jag kom precis ner i köket, det är blod överallt och både pappa och bilen     är borta!!!!!!!!!!!!

Där satt jag i kassan, ingen som kunde avlösa mig, så jag fick avsluta samtalet så lugnt som möjligt, Med ett stelt leende och med hjärtat bultande fick ja ta nästa kund. Efter en "lång" stund blev jag avlöst och kunde försöka få tag på P.

Det visade sig att han kapat långfingret på höger hand. Han hade sprungit upp från planen där han kapade ved, virat en handduk runt fingret och själv kört upp till sjukstugan i Hammarn. Hur bra var det??? Han fick höra sen att han mött en person han kände väl, men hade bara sprungit förbi utan att hälsa. Var nog nära till chocktillstånd då.

Han fick åka in till Östersund och få det omhändertaget, men då hade han ordnat chaufför!!

Har funderat många gånger hur det kunde bli så att det "bara" var långfingret som kapades, det sitter ju i mitten och det kapades så det är kortare än pekfingret och ringfingret!!

Håller tummarna varje år att inget sånt ska hända igen!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0