Punschpudding

Jag har gjort punschpudding, efter 30 år har jag gjort det! P har alltid drömskt pratat om denna fantastiska efterrätt som serverades här i huset vid finare middagar. Voul-au-vent (volevang) och punschpudding det var grejer det. Jag vet att jag smakade denna fantastiska efterrätt en gång för ca 30 år sen, men det var ingen höjdare. Har lite då och då tänkt att jag skulle överraska P, men har aldrig hittat nåt recept som jag tyckt har stämt riktigt. Men så förra veckan bara fanns det där, visserligen med rom men jag ändrade till punsch, så i söndags så vi punschpudding till efterrätt. Inte var det svårt att göra heller, precis som i forna tider såg det ut oxå, konsistensen var den rätta.

Problemet var bara att jag tror att inte ens P tyckte att det var särskilt gott, fast han höll god min när jag nu hade gjort mig för! Måste nog testa en gång till innan jag ger upp, har ju bara använt en och en halv matsked punsch av en stor flaska.

Annars har jag väl krossat en illusion!!

Crème caramel från Venezuela Receptbild - Allt om Mat
OBS! Det "våta" är caramel inte punsch!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hmm, du kanske får bjuda in dina döttrar som smakråd..

2009-10-28 @ 18:41:39
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: Marianne

Jag har också haft nöjet att smaka punchpudding.

Minns att det var något väldigt annorlunda än de efterrätter man var van vid.

2009-10-28 @ 22:22:41
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0