Usch & fy & tvi....

...vad förkyld jag har varit/är. Började i söndags på eftermiddan, sen har jag haft feber och hosta och inte sovit på nätterna förräns i natt när jag sovit hela natten. Tyckte att jag kände mej bättre i torsdags men sen igår var det bara blä igen. Igår kväll tänkte jag att jag nog skulle vara tvungen att ringa sjukvårdsupplysningen idag för jag var säker på att det var lunginflammation, dessuteom blev det lock i ena örat igår och mot det hjälpte inte ens nässpray. Ja, inatt har jag så sovit som en stock, tror inte jag hostat en endaste gång, vet att jag vaknade till nån gång och det var alldeles svettigt i sängen, men tänkte att det nog kanske var det som behövdes för att få ut allt ur kroppen, så jag sov bara vidare. Vaknade i morse pigg och utvilad, hostan är på ett helt annat sätt idag och det har lossat upp i bröstet så det känns jätteskönt. Örat har oxå gått till sig här på morron. Så nu finns det hopp om livet igen. Ska bädda rent i sängarna och sen ska jag gå ut i solen och andas in frisk och fräsch luft och bara njuta. Helt frisk är jag ju inte, men i alla fall på god väg, så skönt för jag vet inte att jag varit så här förkyld så länge förut. Tror aldrig jag varit hemma från jobbet en hel vecka nån gång förut, men det har verkligen varit behövligt den här gången.



Kommentarer
Postat av: ewa

Svarar här. Kan det vara er katt? Vi trodde det var en vildis eftersom hon är sååå skygg och springer undan så fort vi kommer ut men törs komma fram efter en stund...Lovar såklart att INTE ge henne mat ifall det är er . Vad heter den så jag kan kolla? Ha det!

2009-03-21 @ 15:01:33
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: MK

Ja, är hon röd så är det Kickans Roxy, hon har alltid varit skygg. Förra helgen när vi satt ute kom hon över snön bakom bihuset så då kom hon nog från er. Men hon är hemma o busar med Sture mest varje dag. Kolla 9 nov hos mej så ser du om det är hon.

2009-03-21 @ 16:08:10
Postat av: Marianne

Krya på dig!

2009-03-21 @ 19:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0