6/6 -74

Det är ett datum som jag alltid kommit ihåg, den dagen tog jag studenten. Jag kommer nog inte ihåg det så mycket därför, men det har blivit ett riktmärke när man pratar om olika saker, om saker hände före eller efter osv.

Ja, att det är 35 år sedan känns ju inte alltför länge sen på nåt sätt, Men när jag häromdagen fick ett brev från Ragunda församling att jag var välkommen på konfirmationsjubileum, 40-årsjubileum, då såg jag framför mig alla kort i tidningen med alla krumma tanter och farbröder som varit på jubileum, och kände jag mig väldigt gammal och tyckte att det var väldigt länge sen. Konstigt för det skiljer ju bara 5 år mellan -69 och -74!

Ja, jag ska verkligen känna efter om jag ska fara dit och därmed bli förevigad som en krum tant eller om jag låter bli och fortsätter tro att jag inte är så gammal. Men man är ju inte äldre än man känner sig, eller hur???

Kommentarer
Postat av: Anonym

Just det!

Det finns tanter och farbröder i 25-årsåldern och det är värre !Det är bra att man får vara med i livet.

2009-06-07 @ 22:18:42
Postat av: ewa

Just det, man är inte äldre än man känner sig! Och nån gammal tant är Du verkligen inte!

2009-06-11 @ 18:24:10
URL: http://ewahjonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0