2009

Ja, så är årets första dag snart till ända. Man funderar lite på vad det nya året ska innebära. Man hoppas att ens nära och kära och givetvis oxå jag själv ska få vara friska och i övrigt tillfreds med livet.

Om man jämför med för ett år sen, när man var arbetslös och 50+ och trodde att man aldrig skulle få ett jobb så har det ju varit positivt. Synd bara att man inte hade facit redan där vid årsskiftet och hade kunnat njuta mer av ledigheten och oxå utnyttjat den bättre på många olika sätt. Men nu har jag ett jobb jag trivs med, pratar med många trevliga människor varje dag och lär mig nya saker hela tiden. Nackdelen är dom långa dagarna, men i dessa tider ska man bara vara glad att man har ett jobb att åka till!

I övrigt kanske man ska börja röra på sig lite igen, känns som jag har varit i ide alldeles för länge nu, är ju en periodmänniska när det gäller att röra på mig, lite allt eller inget är det som gäller. Nyttigare mat skulle heller inte skada, men känns bara jobbigt när man inte är hemma före 6 på kvällen.

Ja, den som lever får se vad 2009 har att erbjuda. Nu ska jag sova för i morrn är det arbetsdag och väckar´n ringer strax före 6.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0