Påsken slut!

Ja då är det strax slut på 4 dagars ledighet. Har varit lugnt och skönt, förutom då att jag kraschade på skärtorsdan. Hade varit hos M i Näset och skulle gå till bilen, klagade på K att hon bara hade tygskor för det var ganska blött ute, när jag som hade träskor plötsligt låg raklång på marken, med en spricka i läppen, ett skrubbsår i pannan, ett trasigt glas i mina glasögon och ett blåmärke längst ut på höger axel. Men skam den som ger sig, jag hade papper i bilen, bet ihop för att stoppa blödningen i läppen och körde hem. Både K och M var oroliga för hjärnskakning eller brott på några ben, men så farligt var det inte. Inte kommer jag sluta använda träskor heller

Långfredan tillbringade vi vid Fisksjön, jättefint väder, ingen pimpling i år pga vatten på isen, däremot en tipspromenad och sen bara slappa i solen. God mat och trevligt, trevligt.

Påskafton tillbringade vi ute på gården i solen, hittade årets första tussilago. Sen blev det 30-årskalas på Hussen, än en gång god mat och många skratt.

Påskdan var vi bara hemma och ute, inte lika fint väder som de tidigare dagarna men jättevarmt.

Idag har jag oxå bara varit hemma, har ätit påskmat så magen är alldeles för mätt. Ett antal bilar har tvättats här idag och skotrar har stallats in efter vintern. Pussat S har jag oxå gjort idag och hittat blåsippor.

 

Se hela bilden
 

Kommentarer
Postat av: ewa

Ha, ha, skam den som ger sig- allt härdar!

Minns va kul vi hade på den "gamla goda tiden" när Sörbilltjärna (eller Narbilltjärna) blev sönderkörd av diverse skoterförare! Eld och korv och lite annat och mååånga skratt!

2009-04-15 @ 18:15:28
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: MK

Ja, alla skotrar på en lång rad, tror vi har kort på det, det var säkert 10-15 st, och vi åkte nästan varje helg. I år har jag inte åkt en enda gång fast det varit en "riktig" vinter!

2009-04-15 @ 21:15:50
Postat av: Marianne

Träskor ÄR livsfarliga!!!

Blåsippor - redan.

Det är nog vår ändå!

2009-04-16 @ 23:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0