Trist

Idag är en sån där dag när man helst skulle vilja stanna i sängen. Grått, regnigt, trist och tråkigt. Givetvis behövs regnet så det blir grönt och fint ute och det har ju varit soligt och fint länge nu, men ändå blir man så här bara för det är sånt här väder en dag. Vad jag förstår ska det bli jättevarmt igen framemot helgen, en helg som alltså är pingst. Känns som ingenting stämmer i år, pingst är ju minst en månad för tidigt. Det är väl påsken som styr detta, vad jag har förstått. Man har ju blivit så lurad eftersom det har varit fint så länge. Har varit på div kyrkogårdar och satt lite penseer, och döm om min förvåning när det inte var påsatt vatten på nån av dessa. Snopet, men vid närmare eftertanke är det säkert bara "sommarvatten" och eftersom det fortfarande bara är början av maj finns det väl risk för frost än ett tag.

Igår var det i alla fall fint om än blåsigt väder. Jag och K var hos mor för att putsa förster och byta gardiner och göra lite allmän vårstädning. P var oxå där för att fixa gräsklipparen som absolut inte ville starta när jag försökte. Konstigt att en gräsklippare som fungerade när man ställde in den i höstas kan vara så svår att få igång när den är dax att använda igen på våren, men nu går den och snart är det dax att klippa dessa enorma gräsmattor minst en gång i veckan. Pust! Men det blir ju motion!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0