Svårt...........eller ganska enkelt

Jag har som tradition att ge bort påskägg med godis till våra "barn med familjer" varje påsk. I år har ju familjen utökats med ett nytt litet barn, mitt barnbarn. När jag skulle köpa ägg för detta ändamål hittade jag oxå ägg i form av påskharar. Jag kände genast att jag ville köpa ett till S. Men så finns det ju P´s 2 barnbarn, H´s sambos son och jag började fundera om jag skulle köpa harar även till dessa för att det inte skulle bli orättvist. Men så bestämde jag mig för att bara köpa en, för dessa barn har ju egna mormödrar och jag kan med gott samvete handla till mitt barnbarn.

Ja, om man vill kan man ju krågla till det mesta, men nu har jag bestämt mig för att inte ha dåligt samvete utan göra som jag känner för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0