Hög puls

Varför drabbas jag av total panik när jag ska ta blodtrycket? Försökte peppa mig själv hela morronen, och tyckte oxå att jag inte hade sån hemsk hjärtklappning,  men ändå hade jag en puls på 100 när jag kom till sköterskan. Kan det komma från det undermedvetna och ha att göra med att jag var mycket sjuk när jag var jätteliten? Vet ju med förnuftet att det inte är farligt, att det inte gör ont, att blodtrycket blir högt när jag blir så här, men kan inte rå för det. Finns tydligen nå´t som heter white coat syndrome, Känns ju bra om det är det jag drabbas av, att det finns ett namn på min panik. Det är ju så sjukt att om jag tänker att i morron ska jag iväg och kolla blodtrycket, då går det en ilning genom hela kroppen på mig, helt utan anledning. Förut när jag såg sköterskan som kollade mitt blodtryck på ICA så kände jag hur pulsen steg bara av jag såg henne. Vet att för länge sen när det var massvaccinering av polio i Sockenstugan i Pålgård, då skrek jag så mycket att jag skrämde alla andra barn som var där samtidigt, så det här är nog inget nytt för mig.

Sen när jag kommer hem efter denna "hemska" upplevelse är jag helt slut i kroppen och har ingen energi att göra nånting på hela dan, så jobbigt är det. Det vore nog mycket hälsosammare om jag inte behövde kolla detta eländiga tryck för jag har ju normalt aldrig några problem eller symptom. Möjligen är det så att jag egentligen inte alls har högt blodtryck, utan att jag medicinerat helt i onödan i alla dessa år!!

Kommentarer
Postat av: Ulla T

Grattis på födelsedan

2008-03-15 @ 21:50:41
Postat av: Anonym

Tack, tack!

2008-03-15 @ 23:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0