Är jag senil, eller....?

Har nu under en hel vecka sagt till alla att nu ska vi ha möten på "jobbet" alla onsdagar. Sagt och gjort ställde jag väckarklockan och gjorde mig i ordning och for upp till Hammar´n till prick 9.00. Inte en själ förutom vaktmästarens bil. Konstigt, tyckte jag, men det var ju bara fika mellan 9 och 10 så jag tänkte att de kommer väl lite senare. Jag for ner på ICA och där träffade jag en fd arbetskamrat som sa att det var ju på torsdagar vi skulle träffas!!!

Problemet med att vara arbetsbefriad är att man har noll koll på datum, för det står ju att vi ska träffas den 24:de och idag är det den 23:dje, men jag var bara så helt inställd på onsdagar. Så nu sitter jag här med en helt blank dag, -16 grader är det oxå, lite för kallt för en promenad, och så måste jag kliva upp tidigt i morron igen. Det känns jättejobbigt, hur ska det gå om man skulle få ett jobb och måste kliva upp tidigt varje dag. Pust!

Men inte är jag väl senil, va?

Kommentarer
Postat av: Inger B

Nejdå, du är inte senil, men dagavill blir man. Själv somnade jag om på soffan efter att pojkarna åkt till skolan, sedan tittade jag och dottern (hon är hemma och är sjuk idag) på en film. Nu börjar jag få panik över att jag inte fått något gjort här hemma idag, har hämtat ved och post iallafall. Ja hur ska det gå om man får jobb?
Vi syns i morrn!

2008-01-23 @ 13:47:02
Postat av: Helena igen...

"Kliva upp tidigt i morgon oxå??" Snacka om att ha blivit förslappad?? Du har ju under 30 års tåd klivit upp betydligt tidigare än jag antar att du får göra nu 1gång/vecka... Vart ska du hamna nånstans innan du får jobb??
=) Du kan ju få kliva upp halv sex med mig på tisdagar, så ska du få se på tidigt!!!

2008-01-23 @ 14:26:17
Postat av: Maria

Jag tycker det låter som att ni börjar bli härligt förslappade båda två! Helt rätt!

2008-01-24 @ 11:10:41
URL: http://blogg.op.se/ragundamaria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0