Turist

Idag har vi varit i Östersund och varit turister. Passade på när det inte var VM-tävlingar och lite mindre med folk. Vi gick runt i Badhusparken och tittade på alla fina isskulpturer, vi åkte över Vallsundsbron som säkert har funnits i 10 år men som vi aldrig åkt över och vi var uppe i skidstadion, gick runt där, stod på läktaren och tittade på när de övade skytte, köpte en tröja med det fina iskristallhjärtat på.

Det mest "exotiska" vi såg var ett hägn med renar mitt i skidstadion, men de såg ut att trivas. Sen såg vi många av täckkjolarna med "flaggor" på, ganska kul souvernir.

Nästan det roligaste av allt var att jag träffade en granne som jag nog inte sett på nästan 40 år och det tack vare Allt för byn-Tobbe. Den här mannen som jobbar som polis i Linköping hade känt igen Tobbe (vars mamma kommer från samma by som mej och honom)  från TV-serien och jag träffade Tobbe som berättade att han träffat honom och plötsligt såg han att han stod alldeles intill så vi gick dit och pratade lite. Jag skulle aldrig kännt igen honom men kände igen dragen när jag visste vem det var.Han brukade alltid vara uppe och jobba när det behövdes polisförstärkning i Jämtland.

Kommentarer
Postat av: Kickan

Hmm, sa du inte att han var bror till en gammal klasskompis?

2008-02-11 @ 22:23:37
URL: http://kickan.blogg.se
Postat av: Anonym

Jo, men vi var ju grannar oxå, dom bodde ju bara några 100 meter från oss

2008-02-12 @ 09:27:30
Postat av: Helena

Vem är denna människa??

2008-02-19 @ 06:06:30
Postat av: Anonym

Han bodde borta vid postlådorna, i det gula huset bakom det röda!

2008-02-19 @ 09:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0