Spår

Foto: Staffan Widstrand

Igår när vi var ute och åkte skoter skulle vi fara till min mamma i Lien. En kort bit går skoterspåret på en skogsbilväg och där såg vi jättestora (ca 10 cm i diameter och alldeles runda) kattspår. P var helt säker på en gång att det var lodjursspår, men jag ville ju tro att det var en stor hund som nån rastat, känns inte bra att ha "vilddjur" så nära byn. Det hade ju kommit nån cm snö på natten så spåren var väldigt färska och tydliga. I nån kvällstidningsbilaga igår var det ett reportage om olika djurspår och där fanns en teckning som precis stämde överens med de spår vi sett så då var det väl ett lodjur som gått där. Tacka vet jag rådjur, de får gärna finnas nära byn.

Kommentarer
Postat av: Helena

Det har gått ett lodjur förbi hemtjänsten!! Förra fredagen, på morgonen, så kommer de så centralt som mitt i byn, så kan det nog vara ett lodjur hemma oxå...

2008-02-25 @ 12:29:37
Postat av: Kickan

för nån vecka sen gick det ett lodjur utanför jobbet, alltså på parkeringen och mot allen kl 8 på morgonen, och förra veckan hade nån sett ett lodjur runt tegelbruksvägen...

2008-02-25 @ 14:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0