Kattfnatt

I går kväll när jag kollade om jag fått nåt SMS från dottern på Kanarieöarna så blev jag glad när jag såg att det fanns ett oläst meddelande, men inte var det från dottern inte, utan det var följande meddelande som kommit

"Hej, Er dotter har en katt som är ute , och det är 20-, och du måste släppa in den annars kontaktas polis. Mvh xxx"

För det första har min dotter ordnat kattvakt under tiden hon är borta, och efter kontakt med henne fick jag veta att katten redan var inne efter att ha luftat sig i ca 2 timmar på eftermiddan. För det andra har vi haft katt i nästan 20 år och det har alltid fått och velat vara ute vare sig det har varit +30 eller -30 och har aldrig vare sig fått solsting eller förfrusit öron eller trampdynor eller annat otrevligt så därför har jag svårt att förstå denna människas upprördhet. Katter är ju "fria" djur och kan eller ska inte styras för mycket, tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Kickan

knepiga manniska...................

2008-02-05 @ 21:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0