Paj

Ja, jag är inte paj, men återigen väldigt förkyld och det känns som det aldrig vill gå över. Däremot kommer jag säkert att drömma om pajer inatt, för jag har gjort pajer hela dagen eftersom nån i familjen fyller 60 på fredag. Vi ska ha "öppet hus" på kvällskvisten och ska bjuda på lite lätt mat och tårta. Svårt att veta hur mycket man ska göra, men vi är nästan 15 personer i själva familjen och jag kom snabbt upp i 30 och kanske 40 personer med oss inräknade. Jag har 3 olika pajer som jag brukar göra, en med kallrökt lax och broccoli, den är nog min favorit. En annan med räkor och krabbkött och den tredje är nån thai-paj med kyckling, räkor, purjolök, majs och kokosmjölk. Kanske blir det en taco-paj oxå men den kan jag nog inte göra förrän på fredag, då jag ska vara ledig. Jag hade ju räknat med att jag skulle vara arbetslös och kunna fixa med allt i lugn och ro. Nu är jag bara stressad över allt och kan inte koncentrera mig och lära mig nåt på jobbet heller, men efter nästa helg blir det nog bättre. En Jansson och lite tjälknul och potatissallad så är nog alla smakriktningar tillgodosedda, och så tårta på det. Ingen ska behöva gå hem hungrig hade jag tänkt. Nu måste jag nog vädra näsan innan jag läger mig, för jag känner bara matlukt och då är nog risken stor att jag kommer drömma om pajer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0