21 år

Så var det dags igen för att fullborda min familjebildning. För 21 år sen idag blev jag 3-barnsmamma och jag kände att nu var jag fullständigt nöjd med min familj. Kl 04.20  föddes hon , 4220 g vägde hon och 55 cm lång var hon vår yngsta  dotter. Att det nu gått 7670 dagar sen är svårt att förstå, men det ha varit dagar av kärlek, glädje, oro, stolthet och allt däremellan. Eftersom det hade gått 4 år sedan förra gången var det lite som att börja om från början. Man var van att de andra klarade mycket själv så det var lite ovant från början. Dessutom hade vi en liten förskoletjej så det var bara att pallra sig upp på morgnarna för att hon skulle komma iväg i tid till bussen. Som tur var hade hon en "stor-kusin" på 10 år som tog henne i hand varje morron när de gick till bussen, tänk att man tordes släppa iväg henne så. Så skulle jag nog inte ha gjort idag, men alternativet var ju att klä på en nyfödd och en fyraåring och ta med varje morron i ur och skur.

Ett litet "hån" är vår yngstas val av födelsedag. Jag har nämligen alltid sagt att jag ville ha en son som hette Magnus, och hon föddes på Magnus-dagen, så det var det närmaste Magnus vi kom, men inte är jag ledsen för det idag (inte då heller) utan väldigt stolt och glad över mina 3 fina flickor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0