Tiden rusar iväg!

Kom precis på att det snart bara är 5 månader tills jag blir arbetslös! I dagsläget är jag ju arbetsbefriad Aktsamantälld. Det knepiga är att det första halvåret kändes det som tiden gick väldigt lååångsamt och att det var hur länge som helst till 15 september. Men nu efter 15 mars har tiden bara rusat iväg. Nu har jag acklimatiserat mig till att inte jobba och nu när det går mot vår och sommar vill jag helst inte ha nåt jobb. Men sen från 1 september vill jag ha ett bra, välbetalt och roligt jobb som bara ploppar upp sådär och bara är gjort för mig. Men arbetsmarknaden i Ragunda ser inte ut så, arbeten växer inte på träd och är man inte intresserad av arbete inom vården och ev skolan finns det väldigt lite att välja på. Pendla känns inte heller som särskilt lockande. Kanske dags att man börjar oroa sig igen, men det känns inte heller särskilt lockande. Får väl tro på devisen "det ordnar sig alltid!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0