Kaffe....

....är en god dryck, i alla fall om man får mjölk till. Inte för att dricker överdrivet många koppar per dag, men ett par, tre blir det väl. Det jag tycker är så konstigt är det här när man dricker kaffe på kvällen. Kaffe är ju en uppiggande "drog" men varför är den inte uppiggande varje kväll man dricker kaffe på kvällen? I går kväll var vi på P´s brorsons 29-årskalas, jag drack kaffe och jag kunde inte somna på många timmar, men vissa kvällar om jag dricker kaffe här hemma märker jag ingen skillnad. Varför? Har det att göra med om det är kokat eller bryggt eller finns det nån annan förklaring, jag bara undrar!

Trött är jag idag och dessutom är det full vinter igen! En ny decimeter har vräkt ner här på morronen och det bara fortsätter. 2-3 dm har det kommit på bara ett par dagar. Ja, det är våren..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0