Dörrbeslag

I vårat hus finns det minst 2 dörrar i varje rum. Handtagen och dörrbeslagen är nog av mässing. De har alltid sett likadana ut sen vi flyttade hit. Jag har torkat dem när jag städat och när jag har målat om nån dörr så har jag tagit lös dem och putsat lite, men skillnaden har inte blivit så stor, så jag har tänkt att det är så de ser ut efter snart 90 år som dom antagligen suttit där. Men så igår när jag skulle sätta tillbaks handtagen i farstun kom jag på att jag skulle testa med lite Svinto, och ett under skedde!! De blev så blanka och glänsande att jag blev alldeles lycklig, för de ser nästan nya ut. Var ju tvungen att börja skruva lös på fler dörrar. Även P blev engagerad och började hjäpa till när skruvarna trillskades. Problemet är ju att har man börjat så måste man ju fortsätta med hela huset, och jag har räknat lite och kommit till att det finns en 25-30 dörrar och så 2 på varje, så det blir ju ett mastodontjobb. Men fint blir det!!

Kommentarer
Postat av: Kickan

Har man inget jobb så får man skaffa sig, heter det ju...

2008-04-02 @ 17:30:40
Postat av: Maria

Hahahaha!

2008-04-02 @ 22:42:00
URL: http://blogg.op.se/ragundamaria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0