Sammandrag av 2012

 
Insåg nu när jag gick in här att det är nästan precis 1 år sen jag skrev mitt senaste inlägg och att det nog är precis lika länge sen jag var in här över huvud taget. Blir väldigt imponerad att nästan varje dag har det varit in nån/några besökare på min blogg, skulle vara kul att veta vem det är:-) Själv hade jag nästa glömt bort att den fanns!
 
2012 var ett år när det hände mycket. De två största händelserna är att ett tredje barnbarn, Alvin, såg dagens ljus i mars och att min mamma dog i augusti. Omvälvande saker båda två men på så olika sätt. 
 
Alvins födelse är bara en massa kärlek men inte så mycket arbete, medan mammas död förutom alla känslor har inneburit en hel massa jobb. Bor man i ett eget hus med 3 våningar med en massa saker innebär det många dagars plockande, många aha-upplevelser, många beslut om vad som ska sparas och vad som ska kastas. Det har tagit tid, men jag tror att det har varit bra, har varit en del i mitt sätt att bearbeta hennes bortgång. Eftersom hon var fyllda 90 hade jag nog bearbetat det en hel del INNAN, jag bara är sån, men det blir ändå en helt annan sak när det är ett faktum. Jag har i alla fall hela tiden tänkt att det blev precis som hon ville, hon fick bo hemma till sista dagen, hon slapp ligga på långvården och hon var aktiv ända till slutet. Dessutom hann hon glädjas åt 3 barnbarnsbarn, vilket inte är alla förunnat. Nu återstår det bara en viktig sak och det är att få hennes hus sålt så jag kan sätta punkt!
 
En tredje stor sak, och varför jag sitter här nu, är att vi i våras fick veta att vårat jobb flyttar från Stugun till Frösön. Kände på en gång att det inte var ett alternativ för mig att följa med i flytten, ca 4 timmars resid och 26 mil kändes inte realistiskt. Vårt förslag att jobba hemma 3 dagar i vecka godtogs inte och därför är jag(samt 11 andra) uppsagda och från årsskiftet arbetsbefriade. Känns väldigt konstigt att man "tvingas" lämna ett jobb som man egentligen trivts ganska bra med, för ett liv i arbetslöshet och ovisshet....Ett litet hopp finns dock, har varit på en intervju i Sollefteå, men inget besked än. 
 
En sak som jag lärde mig när Aktsam flyttade och som jag inte gjorde då är att ta tillvara på den här lediga tiden bättre, inte skjuta på allt framåt i tiden utan göra sånt man inte kan göra i vanliga fall när man jobbar och trots allt njuta av ledigheten. Det ska jag göra nu!!
 
                                          
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0