Ännu mera snö

I natt hade det kommit ännu mera snö hemma, upp emot 1 dm, men i natt var det nån minusgrad så det var inte lika tung snö!! På "låglandet" Lien - Hammar´n - Krokvåg hade det kommit mycket mindre, men efter Stadsbergstunneln var det mycket snö och totalt oplogat:-( Tog en evärderlig tid att komma till jobbet pga det!!

Vet inte vad som hänt med snöröjningen den här vintern, men är ofta dåligt plogat. Man kanske utgår från hur mycket det kommit på Hammar´n och därför inte plogar.....

Idag är det Trettondagsafton, det tycker i alla fall jag är en helgdag, men vi jobbar heldag idag, dvs till 17.10. Känns ju som man missar en helgdag, visst man kan utnyttja sina AT dagar, men dom kan man ju behöva om man absolut måste vara ledig. Att ta en halv sån känns inte heller aktuellt när man har så långt att åka, så jag jobbar och ser glad ut.....

Nu är vi bjudna på Sigges dop oxå, 11 februari hemma hos oss:-) Selina döptes i gamla kyrkan, men det är ju liite kallt nu, så då får vi äran att vara "kyrklokal". Våra 3 döttrar liksom deras 2 kusiner är oxå döpta här hemma, vi har en jättefin glasskål som agerat dopfunt.

Skulle förresten handla idag efter jobbet....eftersom det är trettondagsafton har jag faarit förbi ICA varje dag efter jobbet och kollat om dom ev skulle stänga tidigare, men inte minsta lilla lapp på DÖRREN!! Idag när vi kom dit vid 18 var det stängt!! Långt till höger om dörren satt det en liten lapp om öppettiderna och båda mataffärerna stängde 17!! Näväl, vi svälter ju inte ihjäl för det, men tycker faktiskt att man ska ha en STOR lapp på DÖRREN!!

Måste bara visa en bild som jag tog för 2 vintrar sen på ett träd utanför jobbet, ungefär såhär ser det ut nu oxå, så fluffigt och vitt och fint!! Men jag hade ingen kamera med mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0