Nyhetens behag

Efter några intensiva dagar med gäster och Selina har jag idag skjutsat 2 av 3 till tågstationen i Sundsvall. Innan var vi till McDonalds och åt, vet inte hur länge sen jag gjorde det senast, ett par år kanske. Kom att tänka på hur det var för 25-30 år sen, när vi var och hälsade på våra vänner på Lidingö, vad fantastiskt det var att äta på McDonalds!! Nästan lika fantastiskt var det att gå i alla affärer, HM, KappAhl, Lindex, ja alla dom stora affärerna med sånt utbud!

Idag finns ju allt detta oxå i Sundsvall, Östersund och en del även i Sollefteå, ingenting är särskilt "speciellt" längre. Kände bara när jag hade lämnat av på tågstation och for till Birsta att jag verkligen bara ville fara hem. Funderade på vad det var som var så speciellt då som är "bara vanligt" idag, men det var nog mycket "nyhetens behag" då för länge sen!

Så är det ju med mycket, det som var stort och speciellt, är idag bara vanligt, mycket pga TV och internet , att vi alla kan ta del av allt på ett helt annat sätt än förut. På både gott och ont.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0