Höstkläder...

...eller brist på höstkläder känns det som jag har! Har väl aldrig haft så stor skillnad på vilken årstid jag använt olika kläder, men just nu känns det som jag inte har några kläder att ha, endera är dom för somriga eller för vintriga, vet inte varför!! Har ju gått i kortbyxor sen i maj, men har väl fått inse att den säsongen är förbi nu, även om jag inte fryser, medan andra påpekar att det är kallt på morron. Är jag bara varm upptill fryser inte jag, så det så. Men, men, man får väl anpassa sig till vad som anses "normalt"!!

Men nu till mitt problem, jag har inga kläder att ha!! Tyckte att jag fick ihop en rätt bra garderob i vintras, med allehanda svarta, gråa och lite andra färger på kläderna, men dom känns lite för murriga och mörka att sätta på sig ännu. Eftersom hösten är så mörk känns det som man vill ha lite färgglada kläder, men inte sommarkläderna med kort ärm! Var ju i Sundsvall i tisdags, men hittade inte särskilt mycket, ett par svarta finbyxor och en röd fleecetröja. Men jag behöver färgglada överdelar och nya jeans! Beställa på nätet vill jag helst inte, för jag tycker man oftast blir besviken när det väl kommer, vill gärna känna på tyget för det är oftast mycket tunnare än vad det ser ut på bilderna och har då inget fint "fall"

Idag har vi finfredag eller temafredag på jobbet, dagens tema är väst!! Jag har ingen väst, så frågan var om jag skulle ta varselväst eller flytväst, men kom på den geniala iden att ta P´s väst till bröllopskostymen!! Så det blev finfredag idag, med mina nya svarta finbyxor, en knallblå lite glittrig blus från anno dazumal med en tjusig blå brosch i halsen, ett par blåa plastörhängen, klackskor och bröllopsvästen!! Helt ok tycker jag, men känns som jag är på maskerad, men lite får man ju offra sig:-) P däremot skakade på huvudet och undrade om jag skulle se ut så när vi skulle handla i eftermiddag, haha.

Go´kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0