Hahaha....

Inte lätt när man har ett ovanligt namn!! Det här är mitt alias:-)

Vi har trevliga tekniker som ringer till oss på jobbet, men det är inte helt enkelt med mitt förnamn. För ett tag sen hörde jag hur en kollega säger till den han pratar med i telefon "Nä nån Mette Marit har vi inte här men Märta Karin!! När jag sen pratade med teknikern berättade han att han pratat både med växeln och sin SL för att få mitt telefonnummer, men det fanns ju ingen Mette Marit nånstans!!

Idag ringde samma tekniker igen och säger bl a att han har så svårt för mitt namn, men han kom ju fram i alla fall!! Döm om min förvåning när jag en stund senare ser att han skrivit i ärendet vi pratade om "Pratat med Mette Marit i Stugun.....":-) Men det förgyller ju ens dag!!


Kommentarer
Postat av: ewa

Ha,ha rätt kul att bli förväxlad med en prinsessa!

2011-09-22 @ 19:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0