Vår

Jä äntligen är det vår oxå i mina ögon! Har nu på morron, i stormen, varit ut på en liten runda hör på gården. Tittat på alla knoppar som börjar komma upp i rabatterna. Misstänker att det inye blir mer än knoppar för vi har ett rådjur som är väldigt närgånget. I går kväll när det mörknat var det bara en meter från köksfönstret och fast vi rörde oss inne i ljuset flyttade det sig bara lite grann.

Ja, ja. Borta vid garaget hittade jag i alla fall en (1) tussilago som precis börjat slå ut och visa sin gula sol, så nu är jag nöjd, för sen brukar det bara explodera!!



Var tvungen att gå ut och titta en gång till, och då fanns det ytterligare en där, den fanns INTE där första gången!
Jag säger ju att det brukar explodera!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0