Semester dag 2 25/7

Inga föremål kom flygande inatt, så då snarkade jag inte! Men det visste jag ju att jag inte gör!! Däremot blev det väl inte så mycket sömn, men det är ju alltid svårt att sova på nya ställen. Dessutom vräkte regnet ner i natt och vid halv 4 kom det ett gäng glada raggare som parkerade en stor van precis utanför vårat fönster.

Nåväl några timmars sömn blev det ju ändå, så efter frukost kom vi iväg vid 9. Färden gick mot Hjo, men pga regn och allmänt dis så var det ingen utsikt över Vättern, men vi åkte runt lite i den lilla staden och det var många små söta hus där. Sen fortsatte vi mot Jönköping, bestämde oss för att ta vägen mot Borås och vidare mot Varberg och Halmstad. Och hela tiden var det, regn, regn, regn!!

Plötsligt kom jag på att vi skulle passera Horred och där bor en tjej som jobbat på InfoCare i Stugun och som precis flyttat hem igen. Tänkte att det skulle vara kul att få kontakt, men hur jag hade inget telefonnummer. Kollade på Facebook och precis när vi svängde in i Horred loggade Victoria in!! Det var nog meningen att vi skulle träffas, för det visade sig att hennes föräldrahem låg alldeles bredvid vägen några 100 meter fram så hon kom ut och vi pratade en stund. Kul!!

I Varberg åkte vi runt och tittade lite, bl a på Varbergs fästning, men pga vädret var det inte  läge att gå ur och titta.

Efter middag på en laxrestaurang var det dags att hitta ett boende för natten. Vi hittade ett hotell i Mellbystrand, nära Laholm och där checkade vi in. Ett liiite originellt hotell visade det sig, man fick bädda sängarna själv. Lakan, påslakan och örngott låg i en hög uppe på täcke och kuddar, dessutom aviga och skrynkliga!! Men sängarna stod ihop här i alla fall och så fanns det TV på rummet. Man kan inte få allt!

I morrn börjar semestern sa P, hittills har det bara varit en transportsträcka!! Hittills 105 mil!