Gregoriemarknad

Idag har vi varit på Gregoriemarknad i Östersund. Jättemycket folk att trängas med och som vanligt blåste det kallt. Många knallar var ihopträngda i området nedanför Stortorget och i Badhusparken. Många stånd med mat, man skulle säkert kunna äta sig mätt bara genom att provsmaka lite här och där. Själv köpte jag en massa sockar, har blivit lite av en tradition, i år var det 14 par för 100:-. P köpte tunnbröd och färskrökt fisk som vi har smaskat på sen vi kom hem. En del försäljare är ju bättre än andra, den här gången var det en kille som sålde borrar som borrade i ALLT, och då menar jag allt, det var betong, trä, glas, kakel, genom en fil och säkert något mer med samma borr. Den blev så varm att en tändsticka tändes när han tog upp den. Såg ju väldigt bra ut, P bad att han skulle ta en annan borr från en annan förpackning, det gjorde han oxå och det gick lika bra, men det blev ingen affär.

P är nämligen lite luttrad av demonstrerande knallar, en gång för många år sedan när vi var på Gregoriemarknad med I och K kom herrarna glada i hågen och hade köpt saxar som kunde klippa igenom 50-öringar och alltså var jättevassa, men jag kan lova att vi aldrig lyckades klippa igenom en endaste 50-öring. Om det var saxen eller slanten som var riggad vet jag inte, men nån har blivit påmind om händelsen ett flertal gånger!!

Efter Gregorierundan blev det en runda i affärerna, jag köpte ett par skor och 2 mössor och några påskägg, det är ju inte så länge kvar till påsk.

     Se hela bilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0