Kams

Nu har jag nog slagit rekord i att äta kams, har redan ätit 3 gånger den här sommaren. Midsommarafton är det ju tradition att äta nere på Hembygdsgården, i går på Forsdraget blev det gång nr 2 på samma ställe, men idag var det Hammarstrands Marknad och kams såldes på Wildhussen. Äntligen innehöll portionen oxå vitost, vilket jag tycker är ett måste, men pga nån EU-bestämmelse numer måste tillagas eller förvaras på nåt speciellt sätt som inte fungerar på alla utomhusarrangemang. Mums.........

Forsdraget ja. Känns som detta arrangemang numer bara består av en massa nasare med tingeltangel och skit och att det har överlevt sig själv. Tråkigt, tråkigt! Kanske dags att ta en paus och hitta på nåt nytt, kanske börja med att öppna en massa affärer så att arrangemanget åter kan flytta tillbaks till byn.

Hammarstrands Marknad har jag under ett par år tyckt ha gått på sparlåga, men i år var det massor av människor i farten, visserligen dessa tingeltangel-nasare men oxå en massa hantverkare från bygden. Förutom kams serverades det kolbullar, stekt strömming, munkar, kakor och säker nåt mer som jag missade. Underhållning på många ställen och så en massa hemvändare. Ja iår var det riktigt trevligt!

I helgen blir det traktor-race om vädret tillåter!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0