27 år

Kl 21.19 i kväll har jag varit mamma i 27 år! Det är 9862 dagar det. Dagar av kärlek, glädje, oro, stolthet och allt däremellan. Kan för mitt liv inte förstå vart alla dessa år och dagar har tagit vägen, det är ju mer än halva mitt liv. Men det är väl så när man är mitt uppe i det att tiden bara försvinner utan att man hinner reagera. Det är ju en lång resa från ett litet knyte på 3210 g och 47 cm då, till en mamma med en liten dotter på 10 månader nu.

Men anpassar sig till situationen, när man har mycket att göra är man så uppe i varv att man hinner mycket mer saker på kortare tid, nu när man inte har alla dessa måsten, varvar man ner och hinner inte alls lika mycket. Har t ex i alla år prenumererat på Allers, men har slutat nu för jag hinner inte läsa den!! Det hann jag alltid förut och det där kan jag inte riktigt förstå. Det är oxå mycket dammigare hemma nu än det var förut, det kan jag inte heller förstå nu när vi bara är 2 personer mot tidigare 5. Nån av döttrarna kom kanske på lösningen på det, förut när vi var många som sprang omkring försvann dammet under soffor och skåp, men nu med bara 2 som går långsamt ligger det kvar. Kan det vara så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0