Vad är det som händer????

Vad är det som händer?? Ja det undrar jag idag, vi åkte till Hammarn för att uträtta några saker och kom då på att vi skulle gå in på Brödbiten för att köpa en tårta eftersom vi dels skulle få lite försenat P-födelsedagsbesök och dels kommer vårat älgjaktsfrämmande i kväll! Men vad möttes vi av om inte en skylt där det stod "Måndag-Fredag 7-17". Blev mäkta förvånad eftersom jag var där och köpte en tårta förra lördan!! Man kan ju hoppas att det bara är tillfälligt och inte kommer att vara så hela hösten/vintern!! Men det stod inget om att det var tidsbegränsat, så det är väl att hoppas för mycket!! Har ju dessutom öppnat ett nytt fik, men där fanns inga tårtor att köpa. Man hade ju hoppats att den konkurrensen snarare hade ökat öppettiderna än minskat dom, men tydligen inte!!

När man då jobbar i Stugun, kan man alltså inte köpa tårta längre, eller så får man ta kompledigt några timmar för att utföra detta!! Man kan ju inte köpa den kl 7 på morron för det finns ingen möjlighet att förvara den, och i bilen är ju inget alternativ!!

Nu är det alltså andra gången på en vecka som jag noterat denna avveckling av vår huvudort, förra veckan var det klädvindan som inte fanns att köpa och idag var det "bara" en tårta!! Vad blir det nästa gång?? Jag blir så ledsen för allas vår skull som ändå valt att bo här!! Jag som alltid gillat uttrycket "En Ragundabo med framtidstro!" Måste säga att idag började jag misströsta!!! Visst kan man baka sin egen tårta, men idag ville vi ha en köpetårta, men det blev en fryst tårta från ICA istället!

SUCK!!


Kommentarer
Postat av: Helena

Det är bara tillfälligt, två el tre lördagar framöver vad jag vet...

2011-09-03 @ 15:24:42
URL: http://helenashopkok.blogspot.com
Postat av: MK

Synd att man inte skriver det, att "v X - v Y har vi tillfälligt lördagsstängt", skulle kännas så mycket trevligare.....

2011-09-03 @ 16:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0