Ledig från jobbet

Men inte fick jag sovmorron för det!! Mamma skulle vara inne på ögon för att operera starr klockan halv 10, så vi skulle åka halv 8 från henne för att vara säker på att hinna!! 2 timmar till Östersund tar det ju inte, men hon är ju dålig att gå, så det ska letas upp rullstol och så. När jag kom prick halv 8 var hon alldeles ifrån sig för att jag var så sen!! Hon hade trott att jag skulle komma senast 7, såg att hon ringt 7.13 när jag kom hem......

Nåväl vi hann, trots lite rullstolsletande, parkering av bil och toabesök, prick halv 10 blev hon inkallad och jag fick veta att det skulle ta ca 1 timme.

Tog min medhavda packning, matlådor, frukt och mackor och åkte upp till avd 108, till Maria och Sigge. Där var det full fart, det var ronden och medicinering och lokalvård omvartannat. Å lite matning. Jag fick nåt litet smile av den lille kämpen och slangarna ville han ta bort på egen hand, vilket känns som ett positivt teckan att han blivit livligare. Lite kul var det att läkaren som gick ronden minsann inte fick nåt litet leende, hur än hon försökte lirka, utan henne tittade han misstroget på.  Några dagar till blir dom nog kvar som det lät.

Tyvärr gick timmen där alldeles för snabbt, det stod nämligen på papperet till starroperationen att det skulle ta 2 timmar!!

Efter lite fika, mamma hade nog inte ätit så mycket i morse tro jag för hon åt en STOR macka o kaffe, så for vi hem. I morse när vi for var det dimma hela vägen, men när vi for hem var det i stort sett klarblå himmel hela vägen.

Väl hemma, hade ju halva dagen ledig, blev det en promenad och lite softande i soffan, sen i kväll har jag varit på Zumba, så den här dagen har varit välfylld kan man säga. I morrn är det jobb igen, så det är väl bäst att uppsöka sängen!!

Go´natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0