Skor, snöstjärnor och vår....

Häromdagen slopade jag vinterskorna och tog på mig ett par vanliga skor när jag åkte till jobbet, så skönt att snön börjar försvinna på vägar och gårdsplaner! Men jag är ju lite velig där för jag vill ju gärna att snön finns kvar länge för att komma ut och åka skoter. +10 i eftermiddags känns inte helt optimalt för mig!!

Kommer ihåg känslan från när man var liten och äntligen fick ta av sig sina tunga pjäxor som man i princip hade på sig hela vintrarna och fick börja använda sina "promenadskor". Hur lätt man kände sig när man sprang ut i dom.




Idag är ju varken vinterskor eller pjäxor särskilt tunga, men då var det verkligen skillnad! Jag fick oxå "löparskidor" och "löparpjäxor" när jag blev äldre och alla åkte "kommunskidan" där byarna i gamla Ragunda kommun tävlade mot varandra och det gicks nästan "man ur huse" för att just den byn skulle vinna. Jag var faktiskt riktigt duktig på längdskidor och fick en del priser. Sen åkte man ju för "Snöstjärnan", ju fler band man hade ju fler 2½ km-varv hade man åkt. Kanske skulle behövas såna lite mindre pretantiösa tävligar och aktiviteter idag oxå när "alla" barn och ungdomar sitter framför dator och TV, vi äldre är kanske inte så mycket bättre....


 


Kommentarer
Postat av: kickan

mer såna här små berättelser!

2011-03-21 @ 19:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0