Nytt sovrum??

Har funderat ett längre tag (flera år) att tapetsera om i vårat sovrum. Inte vetat hur jag vill att det ska se ut. Inte haft några som helst ideer. Vi har ju inga vanliga rum i vårat hus, så det är stort, det har en liten "utbuktning" och så är det 2 dörrar till rummet. så placeringen av sängen är väldigt given. Det är snart 30 år sen vi tapetserade där så den tapeten är väl snart modern igen;-)

Nu har jag i alla fall fått en ide av dessa 2 bilder. Den översta är tapet men den undre är målat vad jag förstår. Jag tycker nog bäst om tapeten, men inser att vi nog inte kan ha hela rummet tvärrandigt, så nu ligger jag på kvällarna och funderar på vilka väggar man kan ha den och vad man ska ha på de andra. Kom just på att man kanske kan ha nederdelen med den här tapeten och enfärgat på överdelen, eller tvärtom. Sen undrar jag om man tapetserar på tvären eller om man tapetserar som vanligt mad mönsterpassning. Om den är långrandig kan man ju ha den på andra ledden oxå, med enfärgat upptill.

Ja ja, det blir nog många funderingar innan jag kommer till skott, men nu har jag ju kommit en bit på väg...

Jag återkommer!!

Tapeten finns på....http://www.midbec.se/   
och heter Indulgence







Kommentarer
Postat av: Helena

Fin tapet! Jag skulle ha haft den son fondvägg ändra bakom sängen, eller "tv-inbuktning-garderobsväggen", och resten av rummet skulle jag ha målat i den ljusa beiga färgen, från tapeten. Ljust och fräscht!

2011-03-24 @ 16:36:27
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0