Landstrom

Jag är inte särskilt musikalisk, lyssnar inte ofta på musik, köper CDar ibland, lyssnar en gång eller två och sen ligger den där. Vet inte varför, för jag har en väldigt musikalisk familj, måste komma från P antar jag. Visst jag tycker om att lyssna, men inget jag tänker på när jag går hemma. Tycker att det är så skönt när det är tyst!!! Kanske har att göra med att det är ljud omkring en hela dagarna, att man pratar i telefon väldigt mycket på jobbet.

Vi hade besök på jobbet för ett tag sedan av företagshälsovården. Vi pratade om vad/om jag motionerade och att jag tyckte det var tråkigt att vara ute och gå. Då föreslog hon att jag skulle lyssna på bok eller musik, men kände att det var ingenting för mig. JAG VILL JU HA DET TYST!!

När jag kör bil vill jag oxå ha det tyst, men om P är med och han kör lyssnar jag gärna på musik, lite konstigt men så är det! Både hans skivor och mina.

Jag kan väl säga att jag har en väldigt blandad musiksmak, ingen särskild favorit. Lyssnar på 60-tal, Jill Johnson, Kalle Christiansson, Brolle osv.

Lite till och från har jag lyssnat på Landstorm, kanske mest för att dom kommer härifrån, och har tyckt att det varit bra låtar. Så nu har jag köpt CDn. Låg i soffan i vardagsrummet,  blundade och njöt!! Jag är inte så mycket för att lyssna på texter, utan det är mer musiken jag faller för. Det här är helt klart en skiva i min smak, och jag kommer att lyssna på den många gånger, kanske tom när jag kör bil:-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0