Extreme makeover

Inte Extreme Home Makeover" utan Extreme Sofa Makeover!

Efter 30 år tyckte jag det var dax att måla om den träfärgade kökssoffan. Har ju bytt tyg på den ett antal gånger, hade tom nån skinnimitation ett tag som var lätt att torka av när barnen var små. Har däremot aldrig bytt skumgummi och som sagt har den fått vara träfärgad genom åren.













Gjorde mig en sväng till Flatmo´s i Kälarne och man har ju alltid en "bild" i huvudet vilket tyg man vill ha. Den här gången var det ett blått tyg som vi har haft på den förut som var denna "bild", men givetvis fanns det inget som såg ut exakt som det. Men ett annat blått  tyg, det enda för övrigt, bara låg där och det riktigt vädjade till mig om att köpa det. Blev lite snopen för jag hade ju tänkt mig att gå runt ett tag och våndas över vilket tyg jag skulle välja, men det fanns ju bara ett att välja på! Även skumgummi hade dom, så det blev ett väldigt snabbt besök, för jag ville ju hem och börja!

Ja efter denna rejäla makeover kommer nog soffan att leva i 30 år till! Tycker att den blev SÅ fin!






Kommentarer
Postat av: Marianne

Som ny!

2010-09-22 @ 19:43:23
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0