Bestigning av Elefantberget, (Vättaberget) 407 m ö h

Många gånger har jag sett detta berg, ja varje gång jag åkt till Hammar´n, dvs många tusentalsgånger, men aldrig har jag väl ens funderat på att gå upp dit! Varför ska man det, ungefär. Men så idag gjorde vi det, jag och vårat främmande från Lidingö. 7 personer mellan +60 och alldeles strax 4 och en fyrfota vän. Nog undrade jag ett tag där på mitten vad jag lurat ut oss alla på, men efter en liten vätskepaus travade alla vidare och väl däruppe kunde vi bara konstatera att det helt klart var värt det. Inte var det helt enkelt att gå ner heller, men det gick oxå utan missöden.

Så efter en liten sväng hem för att stoppa lite mat i magen var alla redo för att springa runt i Döda Fallet, och jag är faktiskt imponerad av dom 4 barnen som inte visade minsta trötthet utan tog alla trappor i flygande fläng.














Kommentarer
Postat av: Marianne

Duktigt! Minns när man tvingades upp dit på en friluftsdag och jag började blöda näsblod-mycket...

Moderiktig liten dam, även i naturen. Kul.

2010-09-06 @ 19:38:38
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: MK

Usch då, jag har aldrig varit upp där förut.

Det är inte Selina utan Elvira från Lidingö, men dom är lika stora och lika ljusa, hon är lite äldre och fyller 4 på lördag.

2010-09-06 @ 21:58:14
Postat av: Helena

Jag tänkte oxå att det var Selina först!! Ser på pricken ut som hon!!

2010-09-07 @ 13:20:22
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0