Ojojoj......

Tiden bara flyger iväg, några trogna har jag som är in och kikar:-)

All ledig tid går just nu åt till att måla och tapetsera om i köket! Varför kan ingen stoppa mig när jag får såna här befängda ideer, och då innan jag börjat riva tapeter!! Men nu ser jag ett slut på det hela, på lördag ska vi tapetsera och sen är det bara lite småfix kvar. Å vad jag längtar till allt är klart.

Varför jag började med detta projekt finns det en förklaring till. En "gube" på byn tömde våran källa på vatten när han glömt att stänga en kran. Min käre man tog in en plastdunk med vatten på kvällen och ställde på bänken. På morronen hade det läkt ut ett antal liter vatten ur dunken, inte genom kranen utan troligtvis var det en spricka nånstans på den, så det blev en rejäl vattenskada och vi var tvungna att byta matta på golvet. Och då var jag ju bara tvungen att tapetsera om;-)

Egentligen tycker jag ju att det är väldigt roligt och hålla på, men helst ska man ju vara ledig så det blir klart nån gång. Eftersom vi har 3 meter i takhöjd så är det inte helt enkelt att måla, måste stå på stegar hela tiden, fungerar inte med en käpp eftersom det är så högt.

 Selina var där när jag höll på med taket och hon lovade att hon skulle äta mycket mat så hon blev stor, så skulle hon måla taket nästa gång!

Men nu är det "bara" lite spackling och slipning kvar innan tapetseringen, och det är fortfarande 4 kvällar kvar så jag hinner nog! Blir lagom att göra advent sen.

Puss på Er!

Kommentarer
Postat av: Marianne

...men det är bara jag som lämnar kommentarer efter mig...

Undrar hur det skulle se ut hemma, om vi verkligen blev stoppade innan vi hunnit sätta igång!?

Maken brukar protestera högljutt, men bli nöjd när det till slut blir klart.

2010-11-23 @ 18:27:34
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: MK

Ja det är så kul att nån kommenterar, även om man inte skriver om nåt intressant.

Det är ju samma här, ett fasligt gnäll, men tycker att det blir bra när det är klart. Häromdan undrade han varför jag inte gjorde sånt här på sommarn! Inte för jag vet vad det skulle bli för skillnad, blir ju samma stök. Är dessutom rädd att om jag gjorde det på sommarn när det är fint väder skulle han undra varför jag inte gjorde det på vintern i stället för att vara inne när det är finväder;-)



2010-11-23 @ 18:52:13
Postat av: Marianne

Visst är det roligt mad all uppmuntran från den närmaste omgivningen...

2010-11-25 @ 19:51:24
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0