Oj!

Har i stort sett skippat datorn i ett par veckor och jösses vad jag har hunnit göra många saker!

Jag har bakat, gjort kalvsylta, knäck och kola och en massa annat. Och inte har jag saknat något heller, möjligtvis lite mindre uppdaterad på skvaller.

Dessutom har jag varit ledig hela veckan  så nu börjar jag ha koll på läget. Granen är inne, men inte klädd, det ska göras dagen före julafton alltid!! Alla klappar är inslagna! Bara handla lite mat i morrn, torka golv och pynta. dessutom hörde jag en städexpert på radion häromdan som sa att man skulle städa EFTER jul, inte före, det var ingen mening!! Sen ska skinkan givetvis sättas in i ugnen i morrn eftermiddag, den får inte bli klar för tidigt, det är ju skinkmackan innan man går och lägger sig som är JUL!!

I dag har jag frostat frysen, har varit behövligt ett tag men nu hade jag gruvat mig färdigt. Dessutom var det tillräckligt kallt så jag kunde ställa ut allt på bron, och ingen räv kom och norpade något. Det är alltid lika intressant att se vad som finns i alla påsar som det blir och jag kan bara konstatera att vi kan leva på fiskpinnar och frysta grönsaker i flera veckor!! Men därefter kommer frysen att bli ganska tom. Vi är nog bov både P och jag, han köper fiskpinnar för att ha till matsäck och jag köper frysta grönsaker. Men nu ska alla halvfulla öppnade förpackningar ätas upp innan vi köper mer.

GOD JUL på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0