Semester dag 9 1/8

Vaknade till semesterns finaste morron, strålande sol från en klarblå himmel. Typiskt att man ska åka bil i 50 mil en sån dag! Frukost på balkongen och sen packa bilen för att komma iväg innan alla andra semesterfirare börjar sin hemfärd, kl 10 var vi klara. Ann med familj hann oxå komma, skulle ta ett morrondopp hos mormor och morfar. Tror alla andra hade tänkt som vi för det var en strid ström av bilar på väg söderut, men allt fungerade smidigt tack vare motorvägar och vägar med mitträcke. Egentligen var det inte förrän sista biten innan Sundsvall som man märkte av den täta trafiken.





Regnade gjorde det oxå när vi kom längre norrut. Men hem kom vi, vid 4 tiden var vi hemma igen. Bara att bära in, packa upp och ladda tvättmaskinen. Sen en tur till Hammarn för att ladda kylskåpet. Sen var det att mentalt förbereda sig på att börja jobba, tror aldrig jag så totalt lämnat jobbet som denna semester. Kollade regnmätaren när jag kom hem och på dom här 9 dagarna har det kommit 23 mm hemma.



Det är ju alltid kul att åka iväg för nya spännande upplevelser, men det är fantastiskt skönt att komma hem oxå. Skönt att se att allt är ok hemma, att ingen varit där och gjort inbrott vilket hela tiden finns där som en liten tagg även om vi haft tillsyn av hus och djur och post. Bestämde innan vi for att inte skriva nåt på Facebook att vi var på resa, därför gjorde jag en "resedagbok" på min blogg i stället, men eftersom jag inte hade med nån kabel för att lägga in bilder lägger jag ut den i efterhand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0