Semester dag 5 28/7

En natts skön sömn ända tills en fiskmås skrek och jag for rätt upp för jag trodde först att det var väckarklockan och sen mobilen som ringde, men sen somnade jag igen. Efter en god frukost i Karlskrona startade vi resan norrut.Och nu har vi landat i Norrköping, ett Scandic hotel igen, känns på nåt sätt tryggt och bra.








Ser ni P mitt i bilden?


Vad har vi gjort idag då? Jo vi har varit på Öland och besökt Solliden och Borgholm. Solliden var väldigt vackert men utanför såg det helt annorlunda ut än som man uppfattat det i tidningar och på TV. Där ser det ju ut som en stor plan där folket står runt omkring där på Victoria-dagen men det var en liten plan och skog alldeles bakom, kändes väldigt konstigt. Annars var det väldigt mycket blommor och väldigt vackert. Inne i Borgholm var det väldigt mycket människor och det var kö i stort sett hela vägen mellan Ölandsbron och Borgholm i båda riktningarna. Dessutom skulle Diggiloo uppräda på Öland i kväll. Ölandsbron ja, tycker på nåt sätt att den är "mäktigare" än Öresundsbron och den känns längre oxå fast det är den inte.





























I övrigt har vi mest åkt bil som vanligt, en liten tur genom Västervik blev det dock, verkar vara en mysig stad.

Har nu åkt ca 210 mil sammanlagt.

Mulet och lite regnigt idag, men drygt 20 grader hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0