Semester dag 1 24/7

I morse när vi vaknade vid 6 var det +2 grader! Är det sommar det?

Men idag gjorde det inte så mycket för vi skulle fara på semseter. Vi startade hemifrån vid 8 och målet för dagen var nånstans vid norra Vttern, ev Vadstena men inget bestämt. P vill alltid åka största och närmaste vägen och så hade vi planerat även den här gången. Vi for mot Sundsvall och sen vidare E4 söderut. Tanken var att vi skulle svänga av i Gävle och sen mot Västerås och vidare mot Vättern, men nånstans i Jättendal fick jag plötsligt en ide som jag framförde och faktiskt fick godkänt på. Vi svängde av mot Bergsjö, där en gång i tiden mammas moster bodde, så dit har jag vatit 2-3 gånger i alla fall.

Sen for vi vidare, nästa mål var Järvsö. På vägen dit skulle vi ta en "genväg" och det var säkert gent men det var en grusväg och den var mer som en berg- och dalbana än en väg, backig och kurvig, men fram kom vi. I Järvsö fikade vi på Lill Babs Caffär, väldigt gott fika var det, serverade av hennes dotterdotter.



Efter Järvsö har vi passerat Bollnäs, Alfta, Falun, Borlänge, Ludvika och Örebro. I Örebro åt vi middag och såg Larz-Kristerz turnebuss och även en skymt av Peter Larsson:-) 



Sen var det till att leta nattlogi, tänkte hitta ett boende i Askersund, men där var det cruising och det enda hotellet var  fullbokat med raggare så det blev tji.  Efter ett tag hittade vi det här stället, Vätternterasen, så nu ligger vi här i varsin säng, i var sin ände av rummet, och slappar för det har ju blivit några timmar i bilen. P´s största bekymmer nu är hur han ska göra om jag börjar snarka, när han inte bara kan knuffa till mig! Men jag snarkar ju aldrig så det är nog inga problem!!




 Ska kolla sen om det är nån fin utsikt över Vättern här, men just nu regnar det och enligt tidningarna ska det komma uppemot en 50 mm i natt och i morrn och bli kaos! Vi får väl se hur det blir med det. Vi ska fortsätta söderut men den här gången åka på västra sidan av Vättern, förbi Hjo, och sen ner mot Jönköping. Sen vet vi inte hur vi ska fortsätta, kanske jag får en ny snilleblixt om några små krokiga vägar!

Kommentarer
Postat av: Kickan

åh va kul, har du inlägg från alla dagar?!

2010-08-01 @ 22:57:30
Postat av: Mor

:-)

2010-08-02 @ 06:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0