Stressmoment

Har varit ledig måndag och tisdag vilket var jätteskönt. Jag var ledig för att kände att jag ville städa så där lite mer än bara dammsuga och torka golv, att känna att jag hade städat grundligt i alla fall i den del av huset där vi befinner oss mest. Känns inte kul att alltid känna på helgen att man måste städa, det är ett ständigt stressmoment att inte bara kunna känna att man inte behöver ha en massa måsten varje helg. Därför känns det så skönt nu när man vet att det är gjort.

Ett annat stressmoment är på jobbet när det ringer massor och det är väldigt få inloggade på telefonerna. Det som jag tycker är så stressande och som gör mig frustrerad är inte att det är x antal som väntar i kö, utan att inte alla kan vara solidariska och vara påloggade på telefonerna, den känslan är väldigt energikrävande tycker jag.

Stressande är oxå när man ligger på kvällen/natten och inte kan somna. P är jätteförkyld och i natt har han hostat och låtit allmänt konstigt och jag har tittat på klockan minst en gång i timmen och känt paniken över att jag måste sova för att väckarklockan snart ringer och jag i alla fall måste vara hyfsat pigg på jobbet. Kan säga att det inte blev mycket sömn sammanlagt och att dagen krupit fram i snigelfart och att jag nu nog är övertrött.....

Stress, stress, stress............................

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du har ju stora städytor. En mig närstående man tyckte som du om att vara inloggad på jobbet...

Men man kan inte göra mer än sitt bästa - och det gör du!!!

2009-03-12 @ 19:21:07
Postat av: ewa

Ha,ha, här en som känner igen städsyndromet...som jag HADE! Numera så städar R och jag lite närsomhelst och det får faktiskt finnas nån dammtuss här och där!! Men sovrummet ska vara rent tycker jag.

2009-03-21 @ 15:06:18
URL: http://ewahjonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0